Delibrium  ❦ 
blog Kariny Graj poświęcony książkom, drukarstwu oraz rzeczom pięknym. Z wyraźnym upodobaniem do typografii klasycznej oraz rzemiosła.

środa, 1 lipca 2009

Chimera

Znaleziona jakiś czas temu w antykwariacie na Stolarskiej. Z okładką mojego ukochanego Józefa Mehoffera (w środku jeszcze dwie grafiki jego autorstwa). Większość grafik projektował Edward Okuń, jedna to przedruk z Edwarda Burne-Jonese'a. Najbardziej cieszy mnie fakt, że wszystkie składki (z wyjątkiem pierwszej) są nieporozcinane ─ czeka mnie przyjemność rozrywania ich nożykiem. Niestety, w kilku ostatnich kartach myszy wygryzły dziury─ tekst pozostał nienaruszony, myszy zadowoliły się zjedzeniem światła.

okładka: Vita somnium breve Mehoffera

Król Kofeuta

nierozcięte składki

Maria Komornicka

przekład d'Annuznia i grafika Burne-Jonse'a

Edward Burne-Jones

myszy zjadły światło

Wszystkie numery tego ślicznego czasopisma obejrzeć można na stronie Biblioteki ILP i IKP UW.

4 komentarze :

  1. Jaaaaa... Inaaaaaaa... Masz Chmieręęęęę... Jejuniu. :)
    Hermin tak btw- bo nie wiem jak mam się tu określić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładna literówka. :P Miało być "Chimerę" oczywiście. To z tych emocji. ;)
    H.

    OdpowiedzUsuń
  3. o rany! dobij mnie teraz i powiedz jak mało za to zapłaciłaś?

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapłaciłam 60 zł :D
    Ale chcę ją zanieść do zakonserwowania do Starodruku, a to mnie będzie jeszcze trochę kosztować.

    OdpowiedzUsuń